czwartek, 14 listopada 2013

Pyszne tarte i ciasteczka.

Szukasz łatwego przepisu na dobre ciasto?
Idealnie :) Mam coś właśnie dla Ciebie!
Dziecinnie prosty przepis na tarte z galaretką i ciasteczka :)

Ciasto kruche :                                                             Polewa czekoladowa:
- 285g mąki                                                                  - 125g masła
- szczypta soli                                                               - 0,5 szkl. cukru pudru
- 175g zimnego masła                                                    - 3-4 łyżki gorzkiego kakao
- 5-6 łyżek zimnej wody                                                - 1 łyżka mleka
- 3-4 łyżki cukru pudru
- opakowanie cukru wanilinowego                              1. Masło rozpuścić w garnuszku
                                                                                        i dodać wszystko po kolei.
Do tego potrzebujemy :
- 2 galaretki
- 1-2 banany
- 1 jajko
- 0,5 łyżki cukru pudru

Przygotowanie :
1. Zagniatamy ciasto, obwijamy w folię i wkładamy do lodówki na 20 minut.
2. W tym czasie robimy galaretkę i szykujemy formę na ciasto.
3. Po wyciągnięciu ciasta z lodówki wałkujemy je i dopasowujemy do formy.
4. Ciasto smarujemy rozbitym jajkiem z cukrem pudrem i nakłuwamy spód.
5. Wkładamy do piekarnika na 15-20 minut w 180'C.
6. Po upieczeniu czekamy aż ciasto ostygnie, następnie kroimy banana na talarki i układamy na cieście.
7. Gdy galaretka ostygnie i  lekko stężeje wylewamy ją na ciasto z bananem.
8. Gotowego placka wkładamy do lodówki na kilka godzin, by galaretka dobrze stężała, a ciasto zrobiło się miękkie.

Ja rozwałkowałam trochę za mocno ciasto i zostało mi dużo resztek. Ale spokojnie, jeżeli tobie też tak wyjdzie to nie martw się. :) Z tych resztek można zrobić kruche ciastka :D

Przygotowanie :
1. Wszystkie resztki sklejamy ze sobą by powstała kulka. Następnie wałkujemy ciasto.
2. Wycinamy ciastka, układamy je na blaszce i smarujemy jajkiem z cukrem.
3. Wkładamy do piekarnika na 10-15 minut w 180'C.

Gdy galaretka stężała, a ciastka ostygły przyozdobiłam moje słodkości polewą czekoladową.
GOTOWE! :)
                                      
A TERAZ CIASTKA :)

SKORZYSTAŁEŚ/AŚ Z MOJEGO PRZEPISU? PODZIEL SIĘ OPINIĄ I ZOSTAW KOMENTARZ :)

Życzę smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz